dilluns, 25 de gener del 2010

Les TIC a l'aula




Crec que en el bloc de la Laura Vilaró ( http://laviblas.blogspot.com/2010/01/les-tic-laula.html) fa una bona explicació de les metàfores del ordinador a l'aula, en el qual ens explica, detalla i exemplifica cada metàfora.

En la primera metàfora l'ordinador com a tutor queda molt ben explicada aquesta metàfora i el concepte queda clar i ens fa enllaços a paguines web que complementen aquesta informació com per exemple: la zona clic ( http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=1027).
També he dir que per mi va ser una experiencia molt divertida poder realitzar una petita activitat amb el Jclic, ja que no m'ho havia imaginat com és feia i em va servir per veure que com a futura mestre és una eina molt útil.
La segona metàfora crec que la definició que ha fet és clara però a la vegada una mica liosa, jo ho simplificaria dient que l'ordinador com alumne el nen ensenya coses a l'ordinador i aquest respon , és a dir, el nen maneja per exemple una tortuga i aquesta seguiex les ordres del nen, amb aquesta eina el nen apren a solucionar problemes.
la tercera metàfora l'ordinador com a simulador crec que la meva companya a explicat molt bé aquest concepte.
I per ultim trobem la metàfora de l'ordinador com a caixa d'eines crec que la meva companya a resumit molt bé que és però jo també crec que el nen fa i creara el que vol, ja que aquesta eina ens ho permet, tot i que això no treu que el nen no pogui desenvolupar altres activitats.
Crec que la meva companya a fet una entrada molt interresant hi ha la vegada molt vistosa, ja que ha posat casi de totes les metàfores una imatge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada